09122570758

 

09122570758

 
جستجو

بازسازی مطب پزشکی

بازسازی مطب پزشکی

کارشناس بازسازی پایگاه خانه هوشمند تسنیم:

بازسازی مطب پزشکی

پزشکان و متخصصان به دلایل مختلفی مثل کهنه شدن بافت ساختمان، تنوع در محیط کار، افزایش زضایتمندی مراجعه کنندگان و… اقدام به تعمیر و تغییر مطب خود می‌کنند. در ادامه مطلب به توضیحات کامل در رابطه با بازسازی مطب  و پاسخ سوالات زیر خواهیم پرداخت.

 بازسازی مطب‌ها به چه منظور انجام می‌شود؟ ضرورت نوسازی مطب‌ها و کلینیک‌ها چیست؟ هدف از بازسازی مطب و کلینیک‌های زیبایی چیست؟ هنگام تعمیر و نوسازی مطب به چه نکاتی باید توجه نمود؟  تعمیر و نوسازی مطب بر جذب افراد و میزان درآمد چه تاثیری دارد؟

 

 

ضرورت ست کردن رنگ مطب پزشک

ضرورت بازسازی مطب‌ها

زیبایی و شیک بودن مطب‌از عوامل تاثیرگذار در میزان جلب رضایت مشتریان است. مثلا مطب پزشکان، مطب دندانپزشکان، مراکز و کلینیک‌های زیبایی، مراکز درمانی و … جزو مکان‌هایی هستند که تمیز و بهداشتی بودنشان در جذب بیماران و حس اعتماد آنها تاثیر بسیار زیادی دارد.

توجه داشته باشید که بازسازی مطب پزشک، فقط مربوط به طراحی نمای داخلی و خارجی ساختمان نیست. بلکه توجه به نکات مهمی مانند نور کافی در محیط، تهویه مناسب، طراحی اتاق انتظار برای مراجعه کنندگان و… باید به‌صورت حرفه‌ای انجام گیرد. در واقع جهت ایجاد تغییر در مطب‌ها به نیروی تخصصی و خبره در این زمینه نیاز است و نباید بازسازی مطب را به نیروی غیرحرفه‌ای سپرد که تجربه کار در این حوزه ندارد. بازسازی مراکز درمانی و پزشکی با بازسازی منازل مسکونی و تجاری متفاوت است.

 

نکات مهم در هنگام بازسازی مطب‌ها

با نگاهی به آمار و رفتارهای موجود در جامعه مثل تغذیه‌ی اشتباه و کاهش غذاهای سالم و طبیعی و افزایش مصرف غذاهای سرخ شده و آماده یا توجه به هنجار شکنی‌ها در هنگام رانندگی و… در می‌یابیم که آمار مراجعه به پزشک نیز افزایش یافته است.

ناگفته نماند که در سال‌های اخیر نرخ مراجعه به کلینیک‌های زیبایی برای انواع عمل‌های زیبایی مانند بوتاکس، تزریق ژل و … نیز فوق‌العاده افزایش یافته است. اکثر مردم در انتخاب کلینیک زیبایی توجه خاصی به ظاهر مطب می‌کنند و اکثرا ترجیح می‌دهند به مراکز شیک و زیبا مراجعه کنند. مسلم است که اگر محیط مطب کهنه باشد و موازین بهداشتی در آن رعایت نشود˓ مردم دیگر به آن مراجعه نخواهند کرد.

مثلا چیدمان درست صندلی‌ها و انتخاب درست رنگ‌ ˓تهویه مناسب در مطب و .. همگی از عوامل رضایتمندی مراجعین است. به عنوان مثال در مطب پزشک اطفال استفاده از رنگ‌های شاد یا طراحی دیوارها به سبک کودک پسند، از مواردی استکه سبب آرامش در کودکان می‌گردد.

 

۱. ضرورت بازسازی مطب و کلینیک‌های زیبایی

تمام افرادی که جهت انجام انواع عمل زیبایی به کلینیک‌های مختلف مراجعه می‌کنند، در ابتدا توجه خاصی به دیزاین مطب می‌کنند. اگر محیط مطب  تمیز نباشد، در این صورت مراجعه کننده دیگر میل و رغبتی برای ادامه درمان در آن مکان نخواهد داشت. پس برای بازسازی مطب و کلینیک‌ها زیبایی باید از به‌روزترین و جدیدترین طراحی‌ها استفاده گردد تا بتوان محیط را شیک و مدرن بازسازی کرد.

در حالت کلی، نوسازی مطب پزشکان و کلینیک‌ها، چندین مرحله دارد:

  1. حذف و اضافه کردن نما در داخل مثل ستون
  2. رنگ آمیزی دیوارها
  3. بازسازی کف سالن
  4. تعمیرات درز دیوار
  5. تعمیر سقف
  6. ایجاد سقف کاذب
  7. خرید میز و صندلی و…

. ضرورت بازسازی کلینیک دندانپزشکی

مطب دندان پزشکان از دیگر مکان‌هایی است که رعایت اصول بهداشتی و تمیز بودن محیط برای بیماران بسیار حائز اهمیت است. با توجه به اینکه عدم رعایت مسائل بهداشتی در مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی، سبب شیوع بیماری‌های عفونی در بین بیماران می‌شود، هیچ بیماری تمایلی به مراجعه به کلینیک‌های دندان پزشکی قدیمی که نکات بهداشتی در آن‌ها رعایت نمی‌گردد ندارند.

 

۳. ضرورت بازسازی کلینیک چشم پزشکی

بازسازی مطب و کلینیک چشم پزشکان از دشواری‌های بالایی برخوردار است. چرا که محدوده‌ی سنی برای مراجعه کنندگان وجود ندارد و مطب چشم پزشکان، پذیرای طیف سنی وسیعی از مراجعه کنندگان است. در بحث زیباسازی و بازسازی مطب چشم پزشکان باید سلیقه و علایق همه‌ی سنین را در نظر گرفت.

 

مثلا انتخاب رنگ مناسب، طراحی کف سالن، انتخاب درست میز و صندلی و … همگی باید به بهترین شکل ممکن انجام شود. خوشبختانه امروزه سبک‌های مختلفی در طراحی و دکوراسیون مطب و ساختمان‌ها وجود دارد و امکان اجرای سبک‌های مختلف به‌راحتی برحسب سلیقه‌ی پزشک قابل اجرا است.

انصراف از نظر
فیلترها
Sort
display